نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2572
-
الف
+

«پروانه های آتش نشین» در «بلخ»

نمایشگاه نقاشی «پروانه‌های آتش‌ نشین» با محوریت انعکاس وضعیت اجتماعی کودکان افغانستان در «بلخ» برگزار گردید.

به گزارش آی فیلم 2، نمایشگاه نقاشی «پروانه‌های آتش‌نشین» با محوریت انعکاس وضعیت اجتماعی کودکان در افغانستان به مدت سه روز در کتابخانه «مولانا خسته» در«مزارشریف» دایر گشت.

«عزیز احمد سوران» برگزارکننده این نمایشگاه، می‌گوید: در این نمایشگاه چهل اثر نقاشی به نمایش گذاشته شده که 30 اثر آن مربوط به اطفال آسیب‌دیده و 10 اثر دیگر آن نیز دارای موضوعات متفرقه می‌باشند.

وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را آگاهی‌دهی از وضعیت اطفال آسیب‌پذیر عنوان کرد و گفت که می‌خواهد دولت و مسوولین متوجه وضعیت اطفال کشور گردند.

برگزار‌کننده این نمایشگاه عنوان کرد: قبل از این نیز چنین نمایشگاه‌هایی در سایر ولایات دیگر راه‌اندازی شده است.

«مطیع‌الرحمان کریمی» رییس اطلاعات و فرهنگ بلخ نیز برگزاری این نمایشگاه را بسیار مفید خواند و  گفت: در این نمایشگاه سوژه اصلی مشکلات کودکان است و برگزارکنندگان، وضعیت اطفال کشور را از طفولیت تا بزرگی به نمایش گذاشته‌اند که این امر می‌تواند برای آگاهی‌دهی مردم مفید واقع گردد.

بازدیدکنندگان این نمایشگاه نیز برگزاری نمایشگاه‌های هنری را برای آگاهی‌دهی مردم مفید خوانده و خواهان برگزاری بیشتر چنین نمایشگاه‌هایی شدند.

 به نقل از آوا، «روشن روشنا» مسوول کتابخانه مولانا خسته گفت: این نمایشگاه پیام خوبی را برای خانواده‌ها و جامعه به دنبال دارد و آنان را در قبال مسوولیت‌شان در برابر کودکان آگاه می‌سازد.

این در حالی است که با تشدید جنگ و افزایش بیکاری، اطفال کشور قربانیان اصلی این وضعیت در افغانستان به شمار می‌روند.

نمایشگاه پروانه های آتش نشین

بیشتر بخوانید :

جلوه زیبای زندگی مردم افغانستان در نمایشگاه نقاشی «سرزمین من»

نمایشگاه خطاطی و نقاشی «سکوت پر حرف» در «مزارشریف» برگزار شد

نمایش 150 اثر هنری در نمایشگاه نقاشی «مزارشریف» افغانستان

م ا 

 

نظر شما
ارسال نظر